Menu

Børneattest

Folketinget har den 16. juni 2005 vedtaget en lov om indhentelse af børneattest i forbindelse med ansættelse af personale m.v. Loven betyder, at alle idrætsforeninger fra den 1. juli 2005 skal indhente en børneattest, før de ansætter trænere, instruktører og holdledere, som skal have direkte og vedvarende kontakt med børn under 15 år.

Loven vedrører alle idrætsforeninger, der er medlemmer af forbund, amtsforeninger mv. under Danmarks Idræts-Forbund (DIF), Danske Gymnastik- og Idrætsforeninger (DGI), De Danske Skytteforeninger (DDS) eller Dansk Firmaidrætsforbund (DFIF).

Klubben søger børneattester ved ansættelse af trænere, holdledere og øvrige kluberhverv der har direkte og vedvarende kontakt med børn under 15 år.

Alle ansættelser skal meddeles klubbens koordinator, som sørger for oprettelse i DBU Kluboffice, Mit DBU, Kampklar og DBU app samt ansøgning af børneattest.

 

Kontaktperson.

Svend Erik Kristensen
Telefon: 21455210

 

Luk